- Załatw sprawę z firmą
- Aktualności
- Logowanie / Rejestracja
firma transportowa Fedex
Byłam zleceniodawcą przesyłki - zastawy stołowej. Mój sprzedawca - nadawca przesyłki wysłał paczkę, jednak paczka dotarła do mnie - odbiorcy - uszkodzona z jednodniowym opóźnieniem. Sprzedawca upiera się, że paczka była dobrze spakowana. Otrzymałam od sprzedawcy oświadczenie podpisane przez kuriera odbierającego paczkę, że była ona poprawnie zapakowana i oznaczona. Paczka była też ubezpieczona na wypadek uszkodzenia w transporcie. Od sprzedawcy dostałam informację, że naczynia były całe, nieuszkodzone, gdy je wysyłał. Reklamacja była zlozona do Fedex przez posrednika Globkurier, gdyż za ich pośrednictwem zlecałam przewiezienie paczki. Reklamacja została odrzucona z powodu, według informacji, które uzyskałam od Globkurier, nadawca paczki źle zapakował i oznaczył paczkę. Zrobiłam odwołanie od decyzji Fedex podając w argumentacji oświadczenie kuriera odbierającego paczkę oraz fakt, że paczka była ubezpieczona. Fedex nie zmienił zdania. Nie wiem co zrobić by odzyskać pieniądze za zniszczoną paczkę. Byłam zleceniodawcą paczki, ja wybrałam przewoźnika a nie sprzedawca, od sprzedawcy nie mogę domagać się rękojmi, zresztą on nie odbiera ode mnie telefonów i maili. Fedex odmówił uznania reklamacji ubezpieczonej przesyłki. Globkurier stwierdza, że to nie oni są stroną tego zlecenia tylko Fedex. Ja chcę odzyskać pieniądze, gdyż zastawa została w ponad 50% zniszczona i jest to zastawa z lat 90. Kosztowała mnie 400 zł plus koszty wysyłki i ubezpieczenia. Cena była okazyjna. Na rynku jest nie wiele takich zestawów a te które są w sprzedaży na rynku wtórnym są zdecydowanie droższe. Wersja podstawowa na 12 osób zestawu obiadowo-kawowego to koszt około 1000 zł, już nie wspominając o dodatkach, których nie mogę spotkać na rynku. Chętnie udostępnię całą dokumentację ktorą mam w tej sprawie. Doradca prawny przy urzędzie miasta stwierdził, że niewiele można w tej sprawie zrobić, gdyż na rękojmie nie mam co liczyć a z Fedex to bardzo trudna sprawa i raczej nie opłacalna finansowo, bo to tylko około 450 zł z kosztami przesyłki. (czytaj więcej)
W dn 11 .12.2023 nadałam przesyłkę w puncie Epaka w Górze Kalwarii , o wadze 15 kg do Anglii w EVESHAM ...Paczka zawierała zabawki, książki, kosmetyki, pościel, kubek termiczny personalizowany, słodycze . Dostałam link do śledzenia drogi przesyłki. Paczka dojechała do Anglii gdzie utknęła na kilka dni zanim trafiła do adresata....Niestety trafiła paczuszka [ mała], w której był jakiś połamany sprzęt bodajże komputerowy i kable...Paczka którą wysłalam rozpłynęła się zaś w powietrzu. 8 stycznia Epaka złożyła reklamację do BOK Fedex, do tej pory żadnej odpowiedzi nie otrzymała. Ja też sama kilkakrotnie kontaktowałam się mailowo z BOK Fedex, Ci zaś odpowiadają mi że wszelkie reklamacje i żądania mam kierować do Epaki w Górze Kalwarii, co przecież już zrobiłam. Na chwilę obecną nie ma winnego zaistniałej sytuacji. Oczekuję odnalezienia zagubionej paczki, lub rekompensaty za zagubiony towar ...a ja nie usłyszałam nawet słowa PRZEPRASZAM....z poważaniem M.M. [ ewentualne dokumenty wysyłki i reklamacji do wglądu posiadam](czytaj więcej)